סניף ראשון לציון
כתובת: סטודיו יגאל רוזנטל בע"מ הבוצרים 1, כרמים, ראשון לציון. 7549821
טלפון: 050-5246423
סניף חולון
כתובת:
טלפון: 03-9618190
מאמרים » עיצוב גרפי
עיצוב גרפי

אומנות יכולה להיות בעלת מטרה אסתטית ותו לא, אך ניתן בהחלט לעשות שימוש במוטיבים אומנותיים גם על מנת להשיג תכלית ומטרה. שילוב נאה זה ניתן למצוא במלאכתו של המעצב הגרפי המוכשר וניתן להמחיש זאת באופן שבו נגדיר מהו בעצם עיצוב גרפי. את העיצוב הגרפי ניתן לתאר בצורות שונות, כאשר אחת הנאות והממוקדות ביותר הינה, לטעמנו, "אומנות וויזואלית שימושית". כולנו פוגשים אותה מדי יום – בעלוני פרסומת, בניירת מכתבים, על גבי עטיפות של מותגים מכל המינים, בשלטי הרחוב ובשלטי החנויות והדוגמאות יכולות להמשיך עוד ועוד.

מטרתו של העיצוב הגרפי  

כפי שראינו בהתאם להגדרה, מעצב גרפי בהחלט יכול להוציא מתחת ידיו יצירה שיכולה הייתה להיחשב למלאכת מחשבת של אמן כשרוני. אך המהות האסתטית של היצירה – אין בה די. יש לזכור כי את מיטב כשרונו של המעצב שוכרים לקוחות ומבחינתם, ליצירה ולעיצוב ישנה תכלית ברורה.

על פי רוב, מלאכתו של מעצב גרפי הינה להעביר מסר אפקטיבי, תוך שימוש בהיבטים גרפיים נבחרים הכוללים צבע וצורה. עיצוב גרפי במיטבו כולל פעמים רבות גם מסר מילולי הבא לתמוך במסר הוויזואלי. היבט חשוב לעניין זה הינו עיצוב לוגו וכן בחירה בגופן (לעיתים יעוצב גופן ייחודי ולעיתים ייעשה שימוש בגופן קיים).

עיצוב נאה, מסר ברור

חשוב להדגיש כי במידה והמסר העובר מתוך העיצוב הגרפי הינו מבלבל, לא קוהרנטי או לא ברור – מקבל המסר עשוי שלא להבין במה מדובר. אין להרשות כי עיצוב יפה מבחינה אומנותית לא יעמוד במשימה של בהירות ומיקוד.

אם ניקח לדוגמא כרזת פרסומת שנועדה לקדם מכירה של מכונית, סביר יהיה להשתמש בתצלום מרהיב של אותה מכונית, בליווי מסר שיווקי או כמה נתונים טכניים (צריכת דלק, רמת זיהום, בטיחות). שימוש בלוגו של המותג יתאים, במידה וקהל המטרה ידע לזהות את סמל היצרן אך לא במקרה שבו מדובר במותג רכב חדש, בלתי מוכר. עלון פרסומת שיציג, למשל, צילום של עיר הומה מתוך מטרה להראות כי מדובר ברכב עירוני, עשוי לבלבל את הצופה ולהחטיא את המטרה. עיצוב נאה ומסר ברור – אלה, אם כן, כללי יסוד חשובים במלאכת העיצוב הגרפי מלבד יכולת טכנית גבוהה ויצירתיות.

מיתוג וקידום באמצעים גרפיים

את מעשה ידיו של המעצב הגרפי נפגוש מכל עבר. באמצעות עיצוב גרפי ניתן לבסס מהלכי מיתוג, פרסום ושיווק כמו גם קידום מכירות. מעצבים גרפיים שולחים ידם בעיצוב של עיתונים ומגזינים, ספרים וכריכות, לוחות שנה ותפריטי מסעדות. את השילוב שבין עיצוב גרפי לבין אומנות ניתן למצוא למשל במסעי פרסום ייחודיים כפי שמופיעים במודעות צבע ובשלטי החוצות, בעיצוב בולים לאומיים ואריזות של מוצרים יוקרתיים ומותגי בוטיק. לצד העיסוק בעיצוב לפרינט (דפוס) את הפן החדשני הטמון בעיצוב הגרפי ניתן למצוא בעיצוב אתרי אינטרנט, לרבות עמודי נחיתה, באנרים וכיוצא בזה. 

צרו קשר
סטודיו יגאל רוזנטל בע"מ | הבוצרים 1, כרמים, ראשון לציון 7549821 | טלפון: 050-5246423
צור קשר
טלפון: 050-5246423
פקס: 03-9618191
סטודיו יגאל רוזנטל
תפנית בניית אתרים
תפנית: בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | 054-4780798
X:-- | Y:--
בקשתך בביצוע....