סניף ראשון לציון
כתובת: סטודיו יגאל רוזנטל בע"מ הבוצרים 1, כרמים, ראשון לציון. 7549821
טלפון: 050-5246423
סניף חולון
כתובת:
טלפון: 03-9618190

מאמרים

»
צרו קשר

עיצוב אריזות

ישנם בשוק לא מעט מוצרים דומים, כמעט זהים, שאינם זוכים לאותה למידה של הצלחה בקרב הצרכנים. מדוע זה קורה? מדוע שני מוצרים באיכות שווה לא זוכים למידה דומה של הצלחה במכירות, גם אם מניחים שהם מוצעים לצרכן באותן נקודות מכירה? אחת הסיבות המרכזיות שיכולות להסביר תופעה מסוג זה הינה האופן שבו מעוצבת האריזה.

חשיבותן של אריזות

מחקרי צרכנים הוכיחו פעם אחר פעם כי עיצוב אריזות משפיע באופן ניכר על הרגלי הקניה. בעוד שמוצר שמשווק באריזה נאה נמכר היטב, מוצר דומה שנמצא לידו על המדף ומוצע באותו המחיר נמכר הצלחה נמוכה יותר בשל פשטות האריזה. אך כדאי להוסיף כי לאריזה של מוצרים שונים יש יותר מתכלית אחת בודדת.

בין אם מדובר בצעצועים, בין אם מדובר במוצרי בישום, ובין אם מדובר בכל מוצר אחר לרבות תמרוקים או הנעלה, האריזה נועדה גם לשמור על המוצר מפני פגיעה ונזק. הארכת חיי מדף וגם נוחות בהובלה מושגים על ידי כך שהמוצרים נארזים באריזות איכותיות. עיצוב אריזות זו אומנות שבאה לשלב בין היבטים מסחריים, היבטים שיווקיים, היבטים של בטיחות וכמובן גם נוחות. יצרנים או משווקים שאינם מקדישים לעיצוב האריזות את תשומת הלב הראויה יגלו כי המחיר על כך כבד.

יצירת בולטות וגילוי נאות

כאשר הצרכן מבקש להחליט איזה מוצר להעדיף, הוא לא תמיד מתעמק בכל מאפייני המוצר. פעמים רבות, החלטת הקניה מתקבלת במקום, פשוט בהתאם לאריזה שנראית צבעונית יותר, מושכת יותר, בולטת יותר. חשוב לציין כי מעצב אחראי לשני תהליכים בעיצוב אריזות. מצד אחד - עיצוב צורת האריזה כלומר האספקט התלת ממדי, הצורני המקורי. מצד שני, עריכה הגרפית של האריזה.

עוד נציין כי יצרנים רבים מחויבים להעביר לצרכנים מידע מקיף, המודגש באופן ברור על גבי האריזה. במוצרי מזון, למשל, חיוני כי האריזה תפרט את כלל מרכיבי המוצר, לרבות מרכיבים אלרגניים. בצעצועים שעשויים לגרום לחנק בקרב תינוקות, חייבים לציין על גבי האריזה כי המוצר איננו מיועד לפעוטות, למשל מתחת לגיל 3. במהלך עיצוב אריזות, אם כן, יש לתת תשומת לב ליצירת בולטות (מבחינה שיווקית) ביחס לאריזות של מוצרים אחרים וכן למתן גילוי נאות מפורט, עבור הצרכן.

עיצוב אריזות למותגים

ישנם מוצרים שבהם לעיצוב האריזה יש חשיבות יתרה. כאשר מדובר במותג שמתומחר בהתאם (יקר ביחס למוצרים שאינם מותגים), כך חיוני שהאריזה תעוצב באופן המשדר יוקרה. במוצרי בוטיק, במוצרים אקסקלוסיביים, במוצרי חשמל, בישום, תכשיטים, אריזה יפה ומעוצבת מהווה חלק בלתי נפרד מהמוצר ויש לה תרומה חיונית לחוויית קניה מוצלחת.

יש להוסיף כי האריזה חייבת לתת ביטוי לערכי המותג, לדימויים מושכים, כיתוב נאה, בדרך כלל בתוספת צילום או גרפיקה מושקעת. למי ניתן לפנות על מנת לקבל שירות מוצלח של עיצוב אריזות? מעצבי אריזות יהיו לרוב מעצבים גרפיים בעלי ידע מקיף בעיצוב, בשיווק ובמיתוג. מומלץ לבחור בסטודיו וותיק, שיכול להציג דוגמאות לאריזות מוצלחות.

ראוי לציין כי המעצב אחראי לא רק על תכנון תלת ממדי של האריזה, עיצובה הגרפי ואפקטיבי (השבחות נייר מיוחדות) אלא גם על תמחור וליווי בכל שלבי ההפקה עד לקבלת מוצר מוגמר. 

עיצוב מקצועי מאשר הפקות מרשימות יותר בתקציב נמוך יותר!​

בעיצוב והפקת‭ ‬אריזה ‬‬אנו‭ ‬משלבים ‬תהליכים‭ ‬מיוחדים‭ ‬של‭ ‬השבחות‭ ‬נייר‭ ‬כמו‭ :‬למינציה, הטבעות‭,‬ הבלטות‭ ,‬צבעים‭ ‬מיוחדים‭ ,‬לקה‭ ‬סלקטיבית‭,‬ חיתוכי‭ ‬לייזר‭,‬ שטנצים‭ ‬ועד‭...‬

צרו קשר
סטודיו יגאל רוזנטל בע"מ | הבוצרים 1, כרמים, ראשון לציון 7549821 | טלפון: 050-5246423
צור קשר
טלפון: 050-5246423
פקס: 03-9618191
סטודיו יגאל רוזנטל
תפנית בניית אתרים
תפנית: בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | 054-4780798
X:-- | Y:--
בקשתך בביצוע....